Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, Fransa’ya gerçekleştirdiği resmi ziyaret kapsamında Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile bir araya geldi.
Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yapan Rama, ziyaretin Arnavutluk ile Fransa arasındaki ortaklık çerçevesinde ve Fransa’nın Avrupa Birliği üyeliği sürecine verdiği destek kapsamında gerçekleştiğini belirtti.
Arnavutluk Hükümeti’nden yapılan açıklamada ise ziyaretin, iki ülke arasındaki stratejik ortaklığın güçlendirilmesi amacıyla yürütülen “yüksek düzeyli siyasi diyalog” kapsamında gerçekleştiği ifade edildi. Açıklamada ayrıca, AB’ye katılım sürecine yönelik yeni yaklaşım, bu sürecin en güçlü destekçilerinden biri olan Rama’nın rolü ve Ankara’da düzenlenecek NATO Zirvesi’nin de görüşmenin başlıca gündem maddeleri arasında yer aldığı kaydedildi.
Açıklamada, Arnavutluk’un Fransa’nın Batı Balkanlar’a yönelik yeni yaklaşımının teşvik edilmesindeki rolünü ve Cumhurbaşkanı Macron’un bölgenin Avrupa perspektifine verdiği desteği takdirle karşıladığı vurgulandı.
Paris’teki temasların, iki ülke arasındaki stratejik ortaklığı derinleştirme ve Arnavutluk’un Avrupa entegrasyon sürecini ilerletme yönündeki ortak iradeyi yeniden teyit etmesi bekleniyor.












