Kuzey Makedonya, Avrupa Birliği sağlık programı “EU4Health” kapsamında 4,4 milyar avroluk fonlara erişim hakkı kazandı.
Sağlık Bakanı Azir Aliu, Brüksel’de imzalanan anlaşmanın ülkenin sağlık sistemini Avrupa standartlarına yaklaştırma yolunda önemli bir adım olduğunu söyledi.
Programın dijital sağlık, hastalıkların önlenmesi ve erken teşhis, tarama programları, onkoloji, kardiyovasküler ve ruh sağlığı gibi birçok alanı kapsadığı belirtildi.
Ayrıca sağlık krizlerine hazırlık, ilaçlara erişim ve sağlık personelinin güçlendirilmesi de öncelikler arasında yer alıyor.
Aliu, bu programın AB’nin sağlık alanındaki en büyük girişimi olduğunu vurgulayarak, Kuzey Makedonya’nın Avrupa sağlık politikalarına entegrasyonunu güçlendirdiğini ifade etti.
Anlaşma kapsamında ayrıca KDV, gümrük ve diğer vergilerden muafiyet sağlanarak Avrupa fonlarının doğrudan sağlık projelerine yönlendirilmesi hedefleniyor.
Bakanlık, önümüzdeki süreçte üniversiteler, hastaneler, klinikler, enstitüler ve hasta örgütleri dahil olmak üzere tüm paydaşların programa dahil edilmesi için hazırlıkların başlayacağını duyurdu.











