Makedonya Gelir İdaresi IOTA’nın dönem başkanlığını devraldı

Kuzey Makedonya Kamu Gelirleri İdaresi (UJP), Avrupa Vergi İdareleri Birliği (IOTA) dönem başkanlığını bir yıllığına devraldı. Devir teslim töreni, Budapeşte’de düzenlenen örgütün 30. Genel Kurulu kapsamında gerçekleştirildi.

Başkanlık, Macaristan Ulusal Vergi ve Gümrük İdaresi Geçici Direktörü Çila Tamaş Czinége’nin, Kamu Gelirleri İdaresi Müdürü Elena Petrova’ya IOTA bayrağını teslim etmesiyle sembolik olarak devredildi.

Törenin ardından konuşan Petrova, vergi idarelerinin günümüzde hızlı teknolojik değişimler, yeni ekonomik modeller ve vatandaşlar ile iş dünyasından gelen artan beklentilerle karşı karşıya olduğunu vurguladı. Petrova, IOTA’nın bu zorlukların fırsata dönüştürülmesinde önemli rol oynadığını belirtti.

“IOTA yalnızca değişimlerin tartışıldığı bir platform değil, aynı zamanda bu zorlukların birlikte somut çözümlere dönüştürüldüğü bir yapı olmalıdır” ifadelerini kullandı.

Devir teslimin hemen ardından Petrova, Azerbaycan, Belçika, Ermenistan, Estonya, Romanya, Finlandiya, Hırvatistan ve İsviçre’nin yer aldığı IOTA İcra Konseyi’nin yeni dönem ilk toplantısına başkanlık etti.

Genel Kurul kapsamında ayrıca Azerbaycan, Estonya, Ukrayna, Macaristan ve Hırvatistan vergi idareleri başkanlarının katılımıyla bir panel düzenlendi. Panelde, vergi idarelerinin stratejik öncelikleri ve IOTA’nın gelecekteki rolü ele alındı.

Tartışmalarda, dijital dönüşümün hızlandırılması, vergi idarelerinin bu süreci etkin şekilde yönetebilmesi ve hızlı teknolojik ile ekonomik değişimler karşısında kamu güveninin korunmasının önemi vurgulandı.

IOTA bünyesinde 43 Avrupa ülkesi ve iki ortak üye bulunurken, örgüt vergi alanında faaliyet gösteren çok sayıda uluslararası kuruluşla iş birliği içinde çalışmalarını sürdürüyor.

Read Previous

Yarın lise kayıtları için ikinci son tarih, yaklaşık 12 bin boş kontenjan var

Read Next

Saraybosna’da “30 Yıl Barış ve Çok Taraflılığın Geleceği” Konferansı başladı