Selçuklu Belediyesi’nin yeni kültür projesi Selçuklu Torunları Osmanlı’nın izinde başlıyor. Proje ile hızlı tren ile Bilecik’e gidecek Selçuklu Torunları günü birlik Bilecik ve Söğüt’ü ziyaret edecek.

Selçuklu Belediyesi, 2017 yılında da ses getirecek kültür projelerine imza atmaya devam ediyor. Selçuklu Belediye’nin yeni kültür projesi Selçuklu Torunları Osmanlı’nın İzinde projesinin tanıtımı Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay tarafından yapıldı. Konu ile ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Başkan Altay projenin ayrıntılarını basın mensuplarıyla paylaştı. Altay, medya mensuplarına son dönemde yapılan belediye hizmetleriyle ilgili de bilgi verdi.

Konuşmasına “Selçuklu Belediyesi Başkanı olarak 7 yıl önce seçimlerde “Güleryüzlü, güvenilir ve Gayretli Belediyecilik” anlayışı ve “Ortak Akıl” ile Selçuklu’yu geleceğe taşımaya söz vermiştik” diye başlayan Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay , “Selçuklu’da altyapıdan park ve bahçe hizmetlerine, imardan temizliğe, sosyal yaşam alanlarından spor tesislerine, eğitimden gençliğe, kütüphanelerden hanımlar lokallerine kadar geniş bir yelpazede hizmet üretiyoruz. Her alanda Selçuklu’yu bir adım daha ileriye götürebilmek için gayret ediyoruz. Selçuklu kaliteli yaşamın merkezi oldu ve her yıl nüfusu yaklaşık 20 bin artan bir ilçe. Hemşehrilerimizin “iyi ki Selçuklu’da yaşıyorum” demelerini hedeflemiştik. Bu hedefimize ulaştığımızı mutlulukla söyleyebilirim” dedi.

Çanakkale Zaferine Gençlerle Birlikte Şahitlik Ettik

Selçuklu Belediyesi’nin geçtiğimiz yıl Konya’nın en büyük Kültür Organizasyonunu yaptığını ifade eden Başkan Altay, “ Hepinizin malumu olan ve örnek gösterilen bir proje ile 6.800 lise 2. sınıf öğrencimizi uçakla Çanakkale’ye götürmüştük. Her gün uçakla Çanakkale’ye gidip gelen gençlerimiz ecdadın kazandığı zaferler ve gösterdiği kahramanlığa şahit oldular. Hayatlarında ilk kez uçağa ve feribota binen gençlerimizin önce sevincini sonra Ecdad’a olan bağlılığına şahit olduk. Çanakkale’de zor şartlarda düşmana karşı zafer elde eden bir ülkenin bugün uçakla gençleri Çanakkale’ye götürüp getirmesi ülkemizin nereden nereye geldiğini gösteriyor. Gençlere bunu anlattık, büyük Türkiye’yi, güçlü devleti gösterdik. Bu toprakların nasıl kazanıldığını ve yedi düvele karşı Seyit Onbaşı’nın neler yaptığını anlattık. Bu yıl bahar ayında yapmayı planladığımız Çanakkale programımızı sonbahara kaydırdık. İnşallah Eylül ve Ekim aylarında bu projemizin ikincisine devam edeceğiz” dedi.

Selçuklu Torunları Çanakkale’den Sonra Şimdi de Söğüt ve Bilecik’te

“Şimdi farklı bir proje ve farklı bir müjdeyi sizlerle paylaşmak istiyorum” diyen Başkan Altay, Selçuklu Belediyesi’nin yeni projesi “Selçuklu Torunları Osmanlının İzinde” projesi hakkında bilgiler verdi. Başkan Altay,“ Bu gün itibariyle SELÇUKLU TORUNLARI OSMANLI’NIN İZİNDE projemize başladık. Bu sabah 40 gencimiz yola çıktı. Hızlı Tren ile Bilecik’e inecekler oradan Söğüt’ü ziyaret edecekler. Bilecik ve Söğüt bizim için önemli. Osmanlı’nın ayak sesleri buradan duyuldu. Şeyh Edebali’yi, Ertuğrul Gazi’yi tanımadan Osmanlı’yı bilmek mümkün değil. Şeyh Edebali’nin Osman Gazi’ye “ey oğul” ile başlayan vasiyetini hemşehrilerimize aktaracağız. Yine bu vasiyetin “nereden geldiğini unutma ki; nereye gideceğini unutmayasın” tavsiyesi ile biten son cümlesini her yaştan hemşehrimize hatırlatmış olacağız” dedi.

Cumhurbaşkanımıza ve Başbakanımıza Teşekkür Ediyorum

Konuşmasının son bölümünde projeye destek verenlere teşekkür eden Başkan Altay,“ Bu projemizde desteklerini gördüğümüz Bilecik Valimiz Sayın Süleyman Elban’a bu vesile ile teşekkür ediyorum. Yine uzakları yakın eden ve konforlu yolculuğa sebep olan Devletimize teşekkür ediyorum. Bu proje ile gördük ki; Hızlı Tren şehrimiz için oldukça önemli. Günübirlik Bilecik ziyaretimizde Konya’yı Hızlı Tren ile İstanbul’a bağlayan Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım ve Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a da şükranlarımı arz ediyorum. Uçak ile günübirlik Çanakkale ziyareti yaptırmak ve Hızlı Tren ile Bilecik’e gidip gelmek gelişmişliğin göstergesidir” dedi.

Konya Tarihinin En Önemli Kamu Hizmet Aracı Alımını Yaptık

Programın sonunda Selçuklu Belediyesi tarafından son dönemde yürütülen belediyecilik hizmetleriyle ilgilide de veren Başkan Altay, “Konya tarihinin en önemli kamu hizmet aracı alımını yaptık. Toplam 21 milyon 866 bin 844 TL değerinde 76 aracımızı Selçuklu’nun hizmetine sunduk. Geçtiğimi Hafta Sonu Tepekent ve Başarakavak’ta önceki hafta sonu da Sızma’da bir dizi temel atma ve açılışlar gerçekleştirdik. Selçuklu’da 7 Kütüphanemizi daha hizmete açtık ve toplam 29 kütüphanemiz oldu. Yine 2 Nisan Otizm günü ile ilgili farkındalık çalışmalrı gerçekleştirdik. Spor’da marka olan Selçuklu Belediyespor Spor Okullarımızın yeni dönemi ve -konyaokuyor online kitap okuma yarışması, Ulusal GEYESE Gelişim Yetersizlik Sempozyumu, STK’larla birlikte devam eden 35 projemiz, SEDEP projemizin yurt dışına açılımı ile de belediyecilik hizmetlerimiz hız kesmeden devam ediyor” dedi.

16 Nisan Yeni Türkiye İçin İlk Adım Olacak

Tüm bu hizmetleri yaparken biryandan da hemşehrilerimizi referandum ve Cumhurbaşkanlığı sistemi ile bilgilendiriyoruz. Gerek selçuklu’da gerekse seçim koordinasyon merkezimizin görevlendirdiği ilçelerde hemşehrilerimize neden “evet” denmesi gerektiğini anlatıyoruz. Dün Bozkır ve Seydişehir’de hemşehrilerimizle buluştuk, daha önce Akören ve Ereğli’de esnaflarımızı ve hemşehrilerimizi ziyaret ettik. Son güne kadar bu çalışmalarımıza devam edeceğiz. Hemşehrilerimizden aldığımız güç gelecekle ilgili umudumuzu artırıyor. 16 Nisan Yeni Türkiye için önemli bir adım olacak inşallah. 14 Nisan tarihinde Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifi ile yapılacak Büyük Konya Mitingi’ne şimdiden tüm hemşehrilerimizi davet ediyorum” dedi.

Kaynak: selcuklu.bel.tr

Read Previous

Mehmed Gedizli: “Dünyayı Türkçe algılamamız gerekiyor”